آندره سيتروئن طراح اتومبيلي بود، كه به رانندگي هيچ علاقه‌اي نداشت! وي از تبار يهودي-هلندي بود، كه در سال ۱۸۷۸ در پاريس زاده شد. پدر آندره هنگامي كه او تنها ۲ سال داشت، خودكشي كرد.

آندره در سال ۱۸۹۴ از دبيرستان فارغ‌التحصيل شد و توانست وارد مدرسه پلي‌تكنيك پاريس شود. بعد از اتمام تحصيلاتش در دانشگاه به عنوان افسر-مهندس، وارد ارتش فرانسه شد.

در آن زمان بسياري از يهودي‌تباران اروپايي، در صنايع مختلف از نفوذ نسبي برخوردار بودند، لذا سيتروئن با كمك گرفتن از اقوامش توانست در صنايع نساجي هلند استخدام شود. طي سفرش به هلند موفق شد، كه با تعميرات چرخ‌هاي دندانه‌دار آشنا گردد. با بازگشت به پاريس در سال ۱۹۰۴ با كمك ۲ نفر از دوستانش، كارگاه ساخت چرخ‌دنده‌هاي حلزوني‌شكل را راه‌اندازي كرد.

ورود آندره سيتروئن به صنعت خودروسازي با كمك برادران مورس (مالكين شركت اتومبيل‌سازي مورس) بود. اين دو برادر، سازنده اتومبيل‌هاي مسابقه‌اي در فرانسه بودند. برادران مورس با آگاهي از استعداد آندره در توليد انبوه، از او براي توليد و بازاريابي محصولاتشان دعوت به كار كردند. با ورود سيتروئن توليد اتومبيل‌هاي شركت مورس افزايش يافت.

در سال ۱۹۱۲ آندره شركت چرخ‌دنده‌هاي سيتروئن را تأسيس كرد. همزمان با راه‌اندازي اين شركت، سيتروئن رييس فدراسيون كارفرمايان اتومبيل نيز شد. پيش از شروع جنگ جهاني اول آندره، به ايالات متحده آمريكا سفر كرد و در آنجا با هنري فورد ملاقات نمود.

با شروع جنگ، آندره با عنوان كاپيتان دوم توپخانه، به ارتش فرانسه پيوست. كمبود امكانات در توپخانه، او را وادار ساخت، كه يك كارخانه كوچك توپ‌سازي، براي ارتش فرانسه داير نمايد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.